Thursday, January 12, 2006

Flygrädsla och annat

Var aptrött i morse som vanligt och tog mig ur sängen vid åtta ungefär. Varje morgon tänker jag att jag ska minsann gå upp tidigt idag, men det är svårt den här årstiden. Varje vinter vill jag gå i ide och sova.
Cyklade till jobbet vilket var en farlig historia, då det var glashalt mest hela vägen. Överlevde iaf ditresan och började dagen med att läsa alla mail som dykt upp sedan jag varit på tjänsteresa i några dar. Vi flög till Luleå i måndags och hem igår. Förr i tiden brukade jag tycka att det var rätt mysigt att flyga och satt helt lugnt och spanade ut över landskapet. Jag brukade tycka att pappa var lite fånig som var flygrädd när vi var ute och flög, han satt alltid och blundade och var helt vit i ansiktet. Nuförtiden har det dock blivit värre. Jag sitter och lyssnar på minsta lilla ljud och kollar kabinpersonalen vad de har för sig. Så fort de drar för skynket blir jag orolig, så fort det pyser eller låter i planet sitter jag på helspänn och kan inte slappna av förrän vi är nere på jorden igen. Löjligt eller hur? Men som sagt, ner kommer man alltid! :)

Pappa



Hade tänkt vara duktig idag och skriva på min hemtenta på min kurs som jag läser på fritiden, men läste min kompis blogg (Anna-Karins blogg) och blev lite sugen på att testa jag också. Tänkte jag skulle hinna med några avsnitt av Lost på dvd ikväll också, helt suverän serie. Hade även tänkt spela lite World of warcraft vilket jag fastnat i den senaste tiden. Ibland räcker liksom inte tiden riktigt till.

Dagens skratt: Bobby (min lilla mops) som var jätterädd för en plastpåse som otäckt rörde sig i vinden. Han skällde argt och hoppade iväg så fort den blåste åt hans håll.

Dagens klantighet: Halkade omkull när jag skulle ut och gå med hunden

2 Comments:

At 11:27 PM, Blogger annakarin said...

Kul att man kan inspirerar! Lycka till och kram.

 
At 9:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej,
Håller med dig om flygrädslan dock kan jag inte hålla med dig om att lost är så superbra (nu kommer väl varenda kotte skrika Hur kan du inte tycka om LOST!). Ha en bra dag idag! Kram A-C

 

Post a Comment

<< Home