Monday, August 28, 2006

Överhettning

I helgen var jag på kräftskiva för tredje lördagen i rad. Det blev en ganska blöt kväll, vid halv tio hade redan en av oss trillat under bordet...Men det var riktigt kul. Glömde tyvärr min mobil så jag har inga bilder att lägga ut. Funderar lite på att köpa en ordentlig kamera förresten, har aldrig ägt någon riktig systemkamera, så tänkte att det är nog på tiden.

Idag hände en sak på jobbet som jag inte riktigt trodde kunde hända på en så stor myndighet där man tror att folk har saker under kontroll. Alla servrar låg nere, så vi kom varken åt intranätet, e-posten eller filareorna på morgonen. Det var nämligen så att larmet hade gått i natt och när vakten kom dit hade det bildats fukt från kylaggregatet p.g.a. att datorerna var överhettade. Vakten stängde då helt enkelt av kylaggregatet. Larmet la då av och vakten åkte hem och sov och tyckte att han då gjort sitt jobb. När driftkillarna hade kommit dit på morgonen var det 55 plusgrader i serverrummet! Inte så bra kanske... Hm, undrar förresten om jag får skriva om sånt här på nätet?

Ikväll var vi hundvakt åt Sussis "lilla" valp Alva, en jättefin dobermann. Hon är lite vildare än Bobby om man säger så, så Bobby blev lite småsur när hon petade på honom med sina enorma oproportionerliga tassar. Har insett att Bobby nog är den lugnaste hunden jag någonsin känt. Inte ens vår f.d. mops Madicken som var världens lataste och slöaste hund var lika lugn som Bobby. Förutom om han hör något konstigt ljud eller ser en farlig gren eller något förstås...

2 Comments:

At 1:48 AM, Blogger annakarin said...

har man sagt A får man säga B, vart var du på kräftskiva och vem trillade under bordet? och varför?

 
At 1:05 PM, Blogger Frida said...

Var hos Ann-Charlotte på kräftskiva, men vem som ramlade under bordet vill jag inte avslöja på bloggen, hon tyckte det var så pinsamt. Jag kan säga så mycket att det inte var jag iaf!

 

Post a Comment

<< Home