Tuesday, January 17, 2006

Om jag lever till våren

Den här veckan hade jag tänkt att jag inte skulle syssla med någonting annat på kvällarna än att skriva hemtenta som ska vara klar på måndag och att försöka träna lite på Svea. Hade mycket goda föresatser i söndags kväll att gå upp kl. 6.00 varje morgon så att jag kunde sluta lite tidigare. Men det har hittills inte lyckats. Skrev dock en del på min hemtenta igår och tänkte skriva lite nu efter att jag bloggat lite. Så lite duktig har jag iaf varit. I helgen ska jag inte göra något kul alls, bara plugga. Än så länge är helgerna relativt tomma framöver. Under hösten var nog varenda helg uppbokad, men då, när det fortfarande är höst planerar man inte in så mkt till våren. Det känns så avlägset på något sätt, som att man börjar ett nytt liv efter nyår. Likadant har det varit på jobbet, man har inte dragit igång några projekt innan jul utan man väntar till det nya året börjar. Min farmor brukar säga: "Om jag lever till våren ska jag göra det och det". Det låter ju lite pessimistiskt, men det kanske är så man ska tänka. Man kan inte ta något för givet.













Min goa farmor och min snygga lillebror Jon E.

Dagens ågren: Disken i köket...diskmaskinen är trasig

Dagens låt: "Dom som försvann" med Kent

0 Comments:

Post a Comment

<< Home