Saturday, September 30, 2006

B-loggen

När jag var yngre (typ högstadiet) skrev jag alltid dagbok som i en loggbok. Typ:

Söndagen den 24 november 1991
Dagens rapport:

Klockan är 23 minuter över fem.
Mat: Lammstek, potatis, sås, svamp, gott!
Gjort: Tänkt på en viss person, varit på stan med Hanna, gått ut med Laura, pratat med Linda, sorterat reklam, m.m.
Gör just nu: Sitter i min säng och skriver, lyssnar på Pet shop boys, DJ Culture.
Bok jag läser: Ansiktet
Kär i: Andreas Carlsson, 9C
Humör: Bra

Hej då!

Därför tänkte jag att jag idag skulle skriva likadant, eftersom detta trots allt är en b-logg!

Lördagen den 30 september 2006

Dagens rapport:

Klockan är 23.13
Mat: Squash-soppa, gädda (mums!) och potatis
Gjort: Varit i Västerås och hälsat på min gamla Mjölby-kompis Frida, sprungit på två lägenhetsvisningar (eftersom hon ska köpa ny lägenhet troligen). Var lite komiskt när vi presenterade oss för mäklarna; -Hej, Frida! -Hej, Frida! Den andra mäklaren var helt förvirrad och visste inte vem han skulle rikta sig till när han pratade om lägenheten. När vi gick frågade han: -Var det inte riktigt som ni hade tänkt er eller? Jag bara: -Nja... det var det inte. Sen har jag åkt bil hem, varit hundvakt åt bus-Alva, sett Kvarteret Skatan (Rakel Mohlin dejtade en svart mops som hette Christer, mkt kul!), skrivit på deckarbloggen, m.m.

Gör just nu: Sitter i sängen med Bobby bredvid mig, bloggar och lyssnar på Lisa Ekdahl.

Bok jag läser: Tillsammans är man mindre ensam, av någon fransk författare.

Kär i: Tja, Pontus kanske :)

Humör: Trött!

Tack och hej!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home