Monday, September 18, 2006

Gamla klasskamrater

Satt och kollade bland gamla grejor och hittade en lapp som jag och Anna-Karin skrivit för c:a 10 år sedan, då vi gick igenom alla gamla klasskamrater från grundskolan och gissade vad de skulle pyssla med och ha för liv när vi alla fyller 30 år 2007. Jag kan säga att det var inte någon gissning som var rätt och vi hade verkligen inte höga tankar om några av våra gamla klasskompisar. Här kommer listan (initialerna på de som fått riktigt taskiga gissningar har jag XX:at):

RK: Rik, vacker fru, båt, bra jobb som hans pappa hjälpt honom med
SN: Trygg familjefar, bilmekaniker eller bagare
EJ: Arbetslös raggare (!)
DS: 3 barn, dataexpert (varför just tre barn?!)
VL: Jobbar i affär - parfym- eller Vivo, hund, 1 barn, en sur man (ehh...ok?)
XX: Jobbar i verket, deppig
JY: Förskollärare, gift
MP: Arbetslös, boxare, stora visioner
JJ: Arbetslös
PH: Sportfåne, familj, ambulansförare eller brandman
TG: Parfymaffär, gift, 2 bortskämda barn
ME: Ambulansförare, gift
CL: Hästskötare, gift med en surkurt (varför är alla män sura?!)
TB: Sportfåne, landslagsorienterare, hinner inte vara gift (hinner man inte vara gift om man håller på med sport?)
LP: Gift med Stefan, musiker
XX: Arbetslös, alkoholist (många arbetslösa)
AS: Jobbar på Posten, mesig fru, Volvo, 3 barn (en äkta Svensson alltså)
HS: Arbetslös snickare, går på gym, ej läkare (vad fick vi allt ifrån?)
MA: Fet, förskollärare eller jobbar på Posten (vad snälla vi var!)
SRR: Intelligent, bra betalt jobb, gift
FM: Förskollärare
JU: Dataexpert, familj, dyr villa, älskarinna (okeeej)
JE: Djursjukvårdare, ej gift men pojkvän (OBS - Johanna - det är du!)
JT: Bonde, gift
MW: Healare eller beautysalong
XX: Sitter i fängelse för misshandel och rån
XX: Knarkare, kriminell, langare
XX: Ensamstående mamma, billigt städjobb

Och sen kommer då vi:

A-KW: Jobbar på hotell, frilansare (krönikör), gift, 2 barn, 1 katt
FE: Guide på slott, konstnär på fritiden, gift med snäll man, 2 tvillingar, ingen hund.

Det var ju inte mycket där som stämde! Av någon anledning ville jag just då inte ha någon hund. Det kan jag inte riktigt förstå. Det verkade iallafall vara självklart för oss att då man är 30 ska man ha minst två barn. Det har vi ju inte riktigt levt upp till om man säger så! Det enda som är i närheten är iaf gift med snäll man, snäll är han men vi är inte gifta!

Jag har för mig att det var i samband med nyåret -96-97 som vi skrev denna lista. Då såg vi ut så här:



2 Comments:

At 11:35 PM, Blogger Karin said...

Va kul! Önskar att vi gjort nåt liknande! Fast vet du, jag tycker ändå att det roligaste är inte att ha rätt, utan när människor överraskar en, när det visar sig att alla de fördommar man haft varit fel, eller (kanske ännu bättre?) att någon verkligen kan ändra sig? Hoppas Bobby mår bra!

 
At 5:00 AM, Blogger annakarin said...

Jag tror det var tidigare än -96 vi skrev den där listan. Usch jag skäms nu när jag läser den, vad trodde vi om våra klassisar egentligen! En vacker dag ska jag berätta vad alla verkligen gör just nu.

 

Post a Comment

<< Home