Saturday, December 30, 2006

30-årspresent och mellandagsrea

Nu är jag inne i en sån där svacka igen med bloggandet. Det känns som att det var alltför länge sen man skrev och som att man inte har någonting att skriva. Jag får väl ljuga ihop något. Att skriva om vad jag har gjort i jul och att det snart är nytt år känns alldeles för krystat. Jag har förresten en ny farmor-historia (ni vet hon som brukar kläcka ur sig att jag har en bebis i magen och hon som hittar gamla skinhead-tröjor i containrar som hon vill ge bort). Jag och Pontus var där och käkade på annandagen. Jag tittade på hennes tavlor och upptäckte att hon hade en ny i samlingen.
- Vilken fin tavla, den är ny va? undrade jag.
- Ja, visst är den fin! Jag köpte den för ett tag sen och tänkte ge den till dig när du fyller 30, men sen så tänkte jag att jag kunde ju ha den tills jag dör, så du får den då! Jag har skrivit ditt namn på baksidan så att de andra ska veta att det är din. Ja, så att de inte tror att du hittar på!

Det är min farmor det! :)













Hon hade förresten varit ute och hittat diverse fynd, ett par vantar hon tänkte ge Simon, en peruk som hon gav till mitt kusinbarn samt ett par glasögon som hon lämnade till polisen. En riktig sakletare är hon.

Idag var jag och köpte tre (!) äventyrsspel. Jag hade egentligen bara tänkt att köpa ett, Broken sword, men så lurade expediten på mig två till. Det görs inte så många äventyrsspel så jag tänkte att det var bäst att passa på att köpa på sig några när man nu hittade dem. Annars har jag skippat mellandagsrean, orkar inte springa runt och trängas med folk. Förra året var jag där första mellandagen för att köpa kläder. Det slutade med att jag köpte en massa kläder till ordinarie pris eftersom det knappt var något snyggt på rea än.

Nej, nu får det vara nog för idag!

1 Comments:

At 12:00 AM, Blogger annakarin said...

hallåå, hoppas allt är bra. har din farmor flyttat? ser ut så på bilden iaf.

 

Post a Comment

<< Home