Friday, May 11, 2007

Jag har plötsligt blivit 38 år

Var tvungen att testa vuxenpoängstestet som Karin tipsade om. Detta är mitt resultat:

Din vuxenpoäng är: 20.4 Din ålder borde vara 38.1 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?

Tips på saker att göra för att få mindre poäng:
Börja drick öl (hm, jag dricker faktiskt öl!)
Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden (vadå vi har ju peace and love!)
Flytta ihop med några kompisar (eh... varför då?)
Ge dina krukväxter till grannen (ja, det vore visserligen en bra idé för blommornas egen skull)
Sälj din bil, det är omiljövänligt (nja, i såfall byta bil till en mer miljövänlig)

OCH vadå - förväntas man åka på sup- och raggresa till KOS bland alla 19-åringar när man är 30!!??

6 Comments:

At 6:42 AM, Blogger annakarin said...

Jag blev lika gammal jag.. *gråter okontrollerat. david blev förresten 30.4 år... men som jag skrev på karins blogg är det bara ett fånigt test som inget betyder. jag känner mig inte en dag över 29 år, 8 månader och 12 dagar.

 
At 4:51 AM, Blogger Johanna said...

Själv blev jag 39,9 år... Men det beror nog till stor del på att vi veckohandlar och har ICA-kortet. Men det ÄR faktiskt väldigt praktiskt... Jag tycker förresten att det var väldigt fåniga frågor -det var ju så konstiga saker att välja mellan. Precis som du säger Frida - förväntas det att man ska åka till Kos för att supa och ragga när man är i 30-årsåldern? Och förväntas det att man ska bo ihop med kompisar - eller t.o.m. bo hemma hos föräldrarna? Förresten gjorde min låtsaspappas särbo testet igår - hon är 56 år men hennes ålder uppskattades till 38,2 då hon gjort testet; hon fick nog många poängs avdrag på att hon dels bor själv och dels hellre ville åka till Kos än till Kina eller på husvagnssemester... Nej, det där testet är inte tillförlitligt för fem öre! Man är inte äldre än vad man gör sig.

 
At 1:04 PM, Blogger Karin said...

Löjlig jävla test, det måste sägas... Men när man är så "gammal" så antar jag att man bara måste köpa skitsnygga Kavaj & Byxa från TIGER för blott 2000kr?? (kom igen, säg ja, jag har inte ett öre kvar, inget jobb i sommar, eller förresten, inget jobb över huvudtaget, jag är ju tydligen klar strax...) *hjälp*

 
At 3:51 AM, Blogger annakarin said...

TIGER har bra grejor, har själv en kostym därifrån. En investering för arb.intervjutillfällen om inte annat!

 
At 9:22 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej kära svärdotter...
... precis vad jag alltid vetat. Mina vuxenpoäng var 18.4 och min ålder borde vara 33.9 enl Sveriges Vuxenpoängsstyrelse. Och om en av Sveriges Styrelser har sagt det... så då är det så!

 
At 6:01 AM, Blogger Frida said...

Då är ju du yngre än mig!

 

Post a Comment

<< Home