Sunday, April 29, 2007

Blå som en smurf


Har varit i mammas stuga i Sandviken lö-sön med P & B. Tog årets första dopp igår kväll, visserligen efter en stunds hett bastubad, men ändå! Lite stolt är jag allt. P ville inte bada, trots att jag tjatade på honom! Eller kanske just därför... Var hem en sväng till mormor och morfar också på kvällen innan bastubadet, vilket alltid är roligt! De är alltid så gästvänliga och snälla! Vi fick god smörgåstårta och så spelade vi Domino.


I veckan var jag på färganalys. Nej, inte för att kolla vilka färger jag passar bäst i, utan för att kolla vilken av Jungs personlighetstyper jag var. I vår arbetsgrupp på jobbet har vi alla fått göra denna test för att vi bättre ska förstå varandra utifrån vilka personlighetstyper vi är. Jag var väldigt skeptisk innan, men det var mer intressant än jag hade trott även om jag inte tyckte att allt stämde direkt... Hur som helst så var jag mest blå, rätt mycket gul och lite mindre röd och grön. Blå = ordentlig, reflekterande, lugn, o.s.v. När jag blir extremt stressad blir jag tydligen strikt, petig, svår att tillfredställa och defensiv. :) Strikt vet jag inte men jag kan nog bli rätt defensiv. Jag låter rätt tråkig faktiskt i analysen. Ja, ja...


2 Comments:

At 7:03 AM, Blogger annakarin said...

vilken trevlig helg ni verkar ha haft. kul! det hade jag med, även om det där med bad är något jag tänkter vänta med till juni...

 
At 10:18 AM, Anonymous Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra

 

Post a Comment

<< Home