Sunday, January 28, 2007

Spa och frottéklänningar


Igår kväll var vi och några kompisar på spa i Orsa. Det var hur mysigt som helst. Vi hade hela spat för oss själva med ångbastu och pool med 35-gradigt vatten med delfinsång under ytan. Jag och Per tog dessutom ett dopp i snön, vilket de andra inte vågade. Väldigt avkopplande också att ligga och lyssna på delfinsång. Efteråt kände man sig riktigt mosig och sömnig...
I tisdags åkte jag och Åsa på jobbet till Stockholm för att gå på ett seminarium som CANEA anordnade. Efteråt gick vi en sväng på stan och var in på H&M en vända. Jag vet inte om det var för att vi befann oss i Stockholm där utbudet är lite större och nyheter kanske kommer snabbare än i den här stan men vi blev smått chockade av ett hörn av affären med nyinkomna kläder. Det var som om man kommit in i den fulare avdelningen av UFF/Myrorna kombinerat med en riktig tantaffär! Frottéklänningar, stora, oformliga bruna skjortor med hög krage och fula blommor, o.s.v. Mycket skumt. Jag brukar ju annars vara lite förtjust i 70-talskläder och brukar tycka det är kul att gå på second hand-affärer, men det här var liksom inte ens roligt. Det var bara läskigt.


2 Comments:

At 10:22 AM, Blogger Johanna said...

Vad lyxigt det låter med spa! Det verkar ha varit helt underbart. Fast doppet i snön hade nog jag också skippat... Frottéklänningar låter riktigt läskigt, det har du rätt i! Om det är det som är det senaste kan stockholmarna få behålla det för sig själva!

Nu har jag skaffat en ny blogg efter alla dina försök att hjälpa mig få igång på den idag. Jag har dock inte lyckats få in någon bild högst upp i fönstret, kommer ej ihåg hur man gjorde. Tror du att du kan guida mig?

Adressen till den nya bloggen: http://johannasvarld77.blogspot.com

 
At 12:51 AM, Anonymous Anonymous said...

Visst är det hur gött som helst att vara på spa och bara njuta och äta gott.
Kolla in denna sajt om spa där kan man hitta många fina span i Sverige att besöka.

 

Post a Comment

<< Home