Sunday, January 22, 2006

Minipet

Igår tog jag en promenad med en gammal barndomskompis som precis fått barn. Det är lite mysko när folk i ens omgivning börjar skaffa barn. Än så länge är det inte så många av mina kompisar som har barn, bara två stycken. Så jag känner inte direkt någon barn-stress. Har aldrig riktigt vetat om jag verkligen vill ha barn eller inte. Grejen är att jag vill vilja ha barn, för det är säkert helt fantastiskt men jag vet inte om jag vill iallafall. Men det är iallafall kul att träffa andras bebisar. Min kompis funderade på att flytta till ett hus i det område både hon och jag växte upp. Då skulle hennes barn gå i samma skola som vi gick i när vi var små. Rätt komiskt! Vi kom fram till att en hel del av de lärare vi hade nog är döda eller åtminstone långt över pensionsåldern. Vi hade bl.a. en liten lärare som vi i hemlighet kallade för Minipet. Dels för att hon var väldigt liten och dels för att hon var petnoga med allting. Undrar just hur gammal hon är idag om hon nu lever?










Min gamla skola

Dagens njutning: Sov till halv två! Måste ha varit väldigt trött...Hunden sov också lika länge!

Dagens World of warcraft-äventyr: Lärde mig slåss med två svärd samt skjuta pilbåge

3 Comments:

At 2:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Halluuuuuuuu!
Visst får du komma o hälsa på, bara du inte är förkyld för det är inte bra för Jackie-boy. Men hur är det med stackars Bobby o hans förlorade ögonfransar? Och har du sett nån mumie på sistone? Jag ser en i spegeln varje dag....ha de, kram T. Ps jag gick prommi i Bergslagsbyn förra veckan, mindes bara inte din adress. Minns inte så mycket nuförtiden.. ds

 
At 4:08 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej!
Jag trodde du växte upp i mina trakter här i det sköna Östergöland!? Så får man veta att du är från skräckbacken... Hur är det med Bobby? Trivs ni bra i huset? Roligt med en blogg, den ligge nu bland mina favoriter! Skrev ned den tillfälliga adressen till världens bästa Max hemsida och vet du? Vi har fan anmält oss till en lydnadstävling...
Peter kände förresten inte igen minipet på din beskrivning, bu what does he know? Ha det bra!

 
At 12:52 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej!
Ja att omgivningen förändras är alltid lika spännande. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Men jag håller dina World of Warcraft betraktelser högt!

 

Post a Comment

<< Home