Wednesday, February 01, 2006

Att supa omgivningen snygg, stressa till tåg och undersöka aliens

Har varit ute på resande fot igen, (hm, vad är det för ett uttryck egentligen? Ser mest en fot framför mig som är ute och reser) närmare bestämt i Stockholm på två dagars konferens. Mycket intressant och avkopplande. Lika avkopplande var inte tisdag morgon när jag skulle åka dit. Jag hade ställt klockan på kvart över fem, och hade SENAST tänkt gå upp klockan halv sex för att hinna skjutsa Bobby till hunddagiset någon mil bort, fixa i ordning mig, käka frukost och sen skulle taxin komma fem i halv sju. Klockan ringde kvart över fem men vid den tiden var jag så borta och inne i någon drömvärld att jag inte fattade att jag skulle upp, så jag tryckte slött på snooze och somnade om. Hamnade i någon mycket spännande dröm om att jag skulle bleka håret och frisören klippte mitt hår i en jätteful frisyr. Samtidigt hörde jag en konstig signal eller låt eller vad det nu var hos frissan. Tänkte att: den känner jag ju igen, undrar varför. Plötsligt kom jag till sans och satte mig upp med ett ryck och kollade på klockan: 06.00!! Min olydiga klockradio hade ju såklart strejkat, annars hade den ju ringt tidigare, utan nu var det min jobbmobil som hade vaknat och påminde mig om att det skulle komma en taxi och hämta mig om 25 minuter! Och innan det skulle jag lämna hunden. Jag hoppade ur sängen, slängde på mig lite kläder, väckte hunden ur hans skönhetssömn och sprang ut till bilen. Tio över sex var jag iväg och fem i halv sju hade jag lämnat hunden och var på väg hem. Fem över halv sju rusade jag ur bilen på hemmaplan och fram till taxin som var nära att åka därifrån. Var nära att halka omkull några gånger men klarade mig fram till taxin välbehållen och vi kunde åka. En minut innan tåget skulle gå sladdade jag ner på perrongen och in i vagnen. Puh... En riktig pärs.

Halvkollar just nu på den nya serien "Invasion" på 5:an. En sak jag undrar över är varför alla aliens alltid ska vara så slajmiga och så kommer det alltid ett äckligt ljud från dem när någon undersöker en död alienkropp. Om det nu finns liv någon annanstans i rymden tror jag knappast att det ser ut som de gröna, slajmiga varelser som Hollywood skapat.










En "alien" blir undersökt


(Går)dagens mys: Fika i gamla stan kvällstid med en god vän

(Går)dagens kommentar: I ett föredrag om hur man kommunicerar på ett bra sätt undrar föredragshållaren vilka motiv det kan finnas till att en person dricker för mycket. Några säger "för att slippa ångest", "för att bli mer avslappnad" och andra "vanliga" kommentarer, då en kvinna i 50-årsåldern säger: "För att supa omgivningen snygg", vilket utlöste en hel del skratt och kändes ganska befriande på nåt vis.


1 Comments:

At 1:44 AM, Blogger annakarin said...

vilken tur att du hann med tåget! riktigt hemskt att vara sådär stressad.

 

Post a Comment

<< Home