Sunday, February 05, 2006

Filmer den senaste tiden

Har haft idétorka i några dagar... I torsdags var jag och en kompis och såg Varannan vecka. Såg förresten i nolltvå att det tydligen varit premiärmingel i biografen Astoria i Borlänge för filmen för ett tag sen. En mycket skum blandning av människor, Peter Hultqvist (president i Borlänge), Måns Herngren himself och en av farmors vänner(!) var några av minglarna. Filmen var rätt bra, men jag tror att jag hade lite höga förväntningar, så jag håller inte riktigt med kritikerna som gav den 4 av 5.

Igår kväll hyrde jag och Pontus två filmer: Final cut och Saw. Den första hade en väldigt spännande idé om att man satte in ett implantat i form av en kamera som sedan filmade hela ens liv, från födsel till död. När personen sedan var död tog en redigerare över och redigerade ihop väl valda klipp från personens liv och sedan visade upp filmen för de anhöriga. En intressant filmidé som fängslade en första delen av filmen men som sen bara blev trist och föll platt.

Den andra var en riktigt otäck film om en massmördare som hade mycket kreativa sätt att döda sina offer. Stundtals var jag tvungen att gå därifrån, man mådde riktigt dåligt av vissa scener. Den var iallafall spännande och hade ett rätt oväntat slut, vilket inte var fallet med den första.











Dagens film: Ska se Tillsammans idag för 1000:e gången

Dagens World of warcraftäventyr: Måste ta mig ut levande ur en borg med troll, är för tillfället död

3 Comments:

At 1:48 PM, Anonymous Anonymous said...

he, he, det märks att du är några år äldre ;-) vi såg på superzebran! Vi har massor med snö, det är verkligen jättevackert! Hur funkar det att lämna Bobby på Pensionat? Trivs han och så? (Vi ska nog åka söderut en vecka, så jag är nyfiken. Max går bra ihop med alla, men tanken på att han ska sova själv i nån box om natten, nej den tror jag inte på!)

 
At 2:48 PM, Blogger Frida said...

Tycker inte heller att det är det mest utlimata att lämna hunden på hunddagis, har en känsla av att han blir rätt stressad av de andra hundarna och att han nog saknar den mänskliga kontakten när han ligger där i sin lilla bur. Men ibland funkar ju inget annat.

Superzebran????

Allt bra annars?

 
At 12:02 PM, Blogger Frida said...

ultimata menade jag förstås...

 

Post a Comment

<< Home