Saturday, April 08, 2006

Home again

Är nu hemma igen efter min tripp till Kanarieöarna. Vi har haft en mycket varm och behaglig resa med mycket sol, mat, vin, kackerlackor, myggbett, sand i håret, "hola chicas", gris-man-förföljelse, dans, bad, skavsår, skratt, snuva, o.s.v.

Vad kan man berätta om en vanlig hederlig charterresa? När vi satt på bussen till flygplanet hem lyssnade vi på en familj som diskuterade vad dottern i familjen (som var typ 12) skulle skriva i sin dagbok från resan som hon sedan skulle läsa upp för klassen när hon kom hem. Hennes mamma och syster sa typ: "Ja, men skriv bara: 'vi bodde på hotell blablabla, det var soligt och varmt och vi badade varje dag'. Vi har ju inte gjort något annat!" Men hur kul blir det? Någonting måste väl ändå hända på en vecka även om man bara ligger och solar och badar?

Som att vi var på grisfest och fick en kyss på kinden av Mr Grisfest, Don Antonio, känd från Sällskapsresan. Som att jag blev uppdragen på scenen och dansade Lambada inför 300 pers. Som att Annika blev förföljd av "grismannen", han dök upp lite var stans och stirrade och log mot henne. Som att vi fick in en stor kackerlacka på rummet som vi först tänkte slå ihjäl, sen kväva ihjäl i ett glas men sen var snälla och drog ut honom i glaset och släppte ut honom i friheten. Sista dagen upptäckte Annika (som är dödsrädd för spindlar) att vi hade hela kolonier med spindlar i hörnen och vrårna i vår bungalow. När en spindel hade försvunnit från taket efter en natt sa Annika: "Ja, den kröp väl ner i min mun och så svalde jag den!" Hon tyckte att jag var väldigt sarkastisk när jag sa att det nog var det mest troliga. Som att vi fick tre Calvin Klein-parfymflaskor av en mycket snäll herre som satt bredvid oss på planet. Som att vi såg en mycket lustig fågel med långa ögonfransar som lät "Dudududuuuuuuu, dudududuuuuuu" på en djurpark. Som att vi tog en promenad i öknen och såg en naken man som hade den största ... vi sett. Som att vi höll på att skratta ihjäl oss åt Annikas alla kommentarer och uttryck:

"Vilken lillblus?" (på ren norrländska) (Annikas mamma undrar i telefonen varför inte Annika tog med sig "lillblusen".

"Jag slog i till en dans" (Annika råkar slå i sitt glas)

"Mina palmer är upp och ner, dina är rättvända" (Annika betraktar lakanen med palmer på i våra respektive sängar)

"Åh, titta vilket fint...parasoll!!" (Efter fem dagar upptäcker Annika att det står ett blått parasoll vid poolen)

"Jag åt som jag åt en filbryta" (Ännu ett norrländskt uttryck, betyder fil med knäckebröd i)

"Du såg ut som att du inte såg att jag var där" (Mycket mystisk kommentar!)

Sammanfattningsvis en mycket rolig vecka! Här kommer lite bilder (fler kommer sen, det verkar vara nåt strul just nu):
















5 Comments:

At 9:18 AM, Blogger annakarin said...

har du gjort något med håret? det ser ljusare ut... och tjockare...

 
At 10:12 AM, Blogger Frida said...

har slingat det :)

 
At 2:43 PM, Blogger Karin said...

Hej! Det vore jättekul! Fast det beros som på om nån har tänkt ha nån fest för mig... fyller tyvärr 25 på lördag, är det ok om jag hör av mig samma dag? (Man kan ju iaf hoppas på ett surpriseparty, he he) Kul att ni haft det bra i solen!

 
At 8:12 AM, Blogger Frida said...

karin: oj, grattis i förskott! 25 är en bra ålder, där hade jag velat stanna! :)

johanna: nja, jag tror inte du hade velat det! :)

 
At 5:27 AM, Blogger annakarin said...

det hade jag velat se! hihi.. är din blogg nere igen johanna eller är du bara inte bloggsugen. Jag vill veta hur du har det, är allt bra?

 

Post a Comment

<< Home