Wednesday, March 08, 2006

Spöken och monster och annat oknytt


Kollade lite halvt om halvt på "Det okända" ikväll. Det är lite skumt. Har alltid varit skeptisk till saker som inte är konkreta men samtidigt alltid undrat om det kanske ändå finns energier eller spöken eller vad det nu kan vara. Har dock svårt att tro på det när jag inte upplevt det själv. Eller så har jag upplevt något men har bara förklarat bort det. Oftast kan man ju hitta förklaringar till saker och ting. Har varit med om att stereon har gått på mitt i natten t.ex. men den kan säkert få nåt spel av sig själv. En gång sov jag och Pontus över i en stuga som vi lånade av mormors väninna. Tidigt på morgonen lät det precis som att någon gick omkring på taket eller vinden eller vad det nu var som var ovanför oss och jag tyckte att det var lite småläskigt. När jag sa det till Pontus sa han att han hade hört det under natten också. Senare på dagen pratade vi om stugan och då sa mormor att väninnans syster nyligen hade dött. Inte vet jag om det var hon som gick omkring och vaktade på oss där. Men tror ändå inte riktigt på det.

När jag gick på gymnasiet flyttade familjen till ett gammalt 1700-talshus ute på landet. Jag var inte alls särskilt sugen på att flytta dit, var helt övertygad att om det nu finns spöken av något slag så MÅSTE de finnas där! Men det enda som fanns var råttor som krafsade i taket på nätterna och råbockar ute i skogen som skällde så det lät som spöken. När jag flyttat hemifrån och var hemma och hälsade på senare tyckte jag dock att det var mycket obehagligt att sova i rummen på nedervåningen. Inte vet jag om det var för att jag kände av några sorts energier eller om det var för att jag bara var mörkrädd och det fanns stora fönster ut mot det svarta mörkret därutanför. Så länge jag bodde hemma sov jag på övervåningen och där var inte fönstren lika stora och många och det krävdes dessutom en stege för att några spöken skulle kunna lyckas kika in på mig där jag låg och sov. Och det kändes ju overkligt att de skulle bemöda sig med det! :)

I vårt hus har jag hittills inte stött på några spöken. Vad jag vet iallafall. Däremot har vi ett litet svart monster boendes i vår säng på nätterna. Med sina stora ögon och vassa tänder och gurgliga läten håller han ibland oss vakna och stör vår sömn. Men det monstret får gärna vara kvar!

Dagens tips: Lär dig hur du snor åt dig lite pengar i World of warcraft.

Dagens gnäll: Usch vad det är kallt!

Monstret som invaderat vårt hus

5 Comments:

At 4:23 AM, Blogger Johanna said...

Måste hålla med om att det är svårt att tro på sådant man inte ser med egna ögon... Men ändå, tänk om det finns något därute? Låter läskigt med stugan ni lånade och 1700-tals huset. Tur i alla fall att ni har ett mysigt litet monster hemma! :) Här har vi ett monster som krafsar på dörrarna mitt i nätterna, våran söta lilla katt Elsa.

Nu skickar jag över en fråga (eller snarare ett problem) här som vem som helst gärna får svara på. När jag ska skriva ett nytt inlägg på min egen blogg så står det att det är fel på sidan, har försökt lägga in samma inlägg typ 4 gånger den här veckan (eftersom det inte blir sparat så har jag varit tvungen att skriva om det varenda gång också...). Det enda som kommer ut på bloggen är rubriken. Är det någon annan som varit med om samma sak och som vet hur man ska gå till väga? Jag börjar tro att någon är ute och terroriserar på min blogg så att jag inte kan blogga... :(

 
At 10:02 AM, Blogger Frida said...

det verkar skumt... har inte hänt mig nån gång. om du "save draft" innan du publicerar den så kanske den inte försvinner helt iaf.

 
At 11:39 AM, Blogger Pontus said...

Kan du inte kopiera felmeddelandet och skriva det här?

 
At 12:29 PM, Blogger Johanna said...

Det blir samma sak om jag sparar det på "save draft", då sparas bara rubriken. Om jag ska gå in på gamla texter jag skrivit visas också bara rubriken. Jag har försökt markera texten och kopiera den för att klistra in den i word, men det går inte ens att markera texten.

Det kommer inte upp något egentligt felmeddelande, utan längst ner på sidan står det "fel på sidan" och visas en gul liten triangel.

 
At 3:07 AM, Blogger annakarin said...

johanna! kolla över dina settings, det är säkert något med dem som gör att du inte kan lägga upp inlägg. lycka till

 

Post a Comment

<< Home