Sunday, February 26, 2006

IKEA och Bobbys tjejkusin

I fredags åkte jag till Uppsala för att avsluta ett av mina konsultuppdrag. Det gick bra och sen åkte jag hem till min bror och hans flickvän för att hälsa på lite. Min andra lillebror var också där och det var tänkt att han skulle följa med mig hem över helgen och hälsa på. Men han hade fått influensa och hade 39 graders feber så han fick stanna kvar där han var och sen skulle mamma komma och hämta honom på söndagen. Hade tänkt åka hem fredag kväll men var så trött på kvällen att jag stannade kvar över natten.

På lördag morgon åkte jag och Linn (brorsans tjej) till IKEA och spanade lite. Hon hade tänkt att hon skulle köpa persienner till deras köksfönster och nåt mer. Jag hade inte tänkt att jag skulle köpa nånting, bara kolla lite. I början när vi var där kollade vi mest, men ju längre in i butiken vi kom desto mer hamnade i våra sladdriga gula IKEA-påsar och till slut var vi tvungna att ta en vagn. Min bror Jon hade gett mig i uppdrag att bromsa Linn en aning så hon inte köpte för mycket onödigt. Det funkade dock inte så bra. Linn plockade på det ena efter det andra och det samma gjorde jag. När hon var lite tveksam om hon verkligen skulle köpa en hylla till badrummet sa jag att det måste hon ju göra, den skulle ju passa skitbra där! Linn var inte heller den som bromsade mig, när jag funderade på om jag skulle köpa en montagetavla med ram till och sa att det kändes så jobbigt att montera den erbjöd hon sig glatt att hjälpa mig med att montera den. Fast det blev till slut ingen tavla. Även om jag inte tänkt att jag skulle köpa så mkt så köpte jag inte bara onödiga grejer utan det blev faktiskt en hel del saker jag tänkt förut att vi behövde.



















Linn funderar på vilken vas hon ska köpa

Helgens fynd: Ljuslyktor för 2 kr styck

Veckans se-fram-emot: Jon och Linn ska hämta sin nya hund på onsdag och kommer ev. förbi på hemvägen. Bobby ska få en tjejkusin!! :)














Den nya hunden

4 Comments:

At 4:19 AM, Blogger Johanna said...

Haha, jag förstår precis vad du menar med att en tjej ska försöka bromsa en annan vad gäller shopping... Det är i princip omöjligt! Vad roligt för er att få en liten kusin i släkten! Hon är verkligen jättesöt!

 
At 9:13 AM, Blogger annakarin said...

jag vill veta vad du köpte för kul på ikea? själv har jag redan börjat på en lista över allt det jag ska köpa då ikea öppnar i kalmar- I JUNI... p.s på denna bilden var ju hunden sötare...

 
At 9:33 AM, Blogger Karin said...

Hmm... de är inte så lika, Bobby och kusinen ;-) Max är nu stolt storebror till 8st helsyskon! De föddes för en vecka sedan och bor blott en 20min härifrån, det är svårt att tygla sig, vi har tänkt att åka dit och titta, men undrar om det är så smart? "Hundvalpar och bilar ska man aldrig åka och titta på" Sa en vis kvinna till mig. Och hon har tre hundar och lika många bilar... Förresten, jag har oxå börjat blogga! Kika in om du får tid!

 
At 12:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Va snygg bilden blev, det ser ju ut som om jag är en dvärg. Men det är kanske kul med en sån i släkten också. Vi kan nog komma förbi på onsdag ändå :)
/Linn

 

Post a Comment

<< Home