Thursday, February 09, 2006

Uppsala

Har varit ute och farit igen, denna gång till Uppsala, så jag har inte kunnat skriva på ett tag. Har varit på projektmedarbetarkurs i jobbet, vilket har varit mkt intressant och personlighetsutvecklande. Har lärt mig en massa om hur man jobbar i projekt, om hur människor fungerar i grupp och hur jag själv är i en grupp. Väldigt intressant, som sagt. Dessutom hann jag träffa min bror och en gammal kompis från Mjölby-tiden som nu bor i Uppsala. Kom tillbaka till stan nu ikväll kvart över tio och var tvungen att gräva fram bilen som stått i närheten av stationen i tre dygn och blivit helt översnöad. Men det gick bättre än jag hade trott.

Har köpt en ny mobil! Vet att det är lite onödigt men jag tänkte som så att jag ju behövde en bättre kamera än den som är i min gamla mobil och istället för att köpa en stor klumpig kamera som man aldrig har med sig tänkte jag att det nog var smidigare med en mobil som man kan ta skapliga kort med plus att man har en mp3-spelare i den också som jag också ville ha. Så det känns inte så onödigt när man börjar tänka efter. Om nån är nyfiken på var det blev för mobil så är det en Sony Ericsson W800i.

(Går)dagens skratt: På den asiatiska restaurangen som jag, min brorsa och kompis käkade på hade de mycket komiska översättningar av maträtterna. Vad sägs om "Swettsour sås", "Nuddlar" och "Asiatisk sopa".














Brorsan, Ester och jag

4 Comments:

At 3:07 AM, Blogger Jon E said...

Vilka vackra vita tandrader vi har!

 
At 12:01 PM, Blogger Frida said...

japp, tänkte också på det! :) alla har blåa ögon och gula tänder!

 
At 1:16 PM, Anonymous Anonymous said...

På vår japanska restaurang serverar de grillad helge flundra!!

 
At 6:28 AM, Blogger Frida said...

hahaha!! :)

 

Post a Comment

<< Home