Sunday, February 19, 2006

Party

Haft en mycket rolig helg. Eller snarare lördag. Fredag kväll gjorde jag inte så mycket och idag sov jag till två p.g.a. gårdagens utgång. Sov till tio och käkade sedan brunch med en kompis jag inte träffat på ett tag, på waynes coffee. Vi lade märke till att det var väldigt många bebisar där på cafét, ja inte själva alltså. Det verkar vara den nya "inne-grejen" om man är en ung hipp förälder, att gå på café med sin bebis och dricka caffe latte. Bisarrt att det kan gå mode i sånt.

På eftermiddagen tog jag en promenad med hunden, tog ett bad och en bastu. Vid 6-tiden kom Anna-Karin och vi käkade tacos och drack öl. Sen åkte vi på fest hos en kompis. Anna-Karin var väldigt sugen på att gå ut på Bolanche, jag var lite tveksam, brukar inte tycka det är så kul längre. Det är knappt nåt folk man känner som går ut längre, musiken brukar vara sådär och så får man alltid stå i kö i flera timmar. Så vi hade bestämt att går vi ut så går vi ut tidigt för att slippa kön. Så kvart över tio kom vi iväg vilket kändes som mycket tidigt. Två arbetskamrater som hade varit och käkat skulle också till Bolanche så de ringde typ halv tio och sa att de var på väg dit. Fem i tio ringde de igen och var mycket chockade över att stället inte hade öppnat än. Eftersom de inte är från stan var de även väldigt chockade över säkerhetskontrollen vid ingången. Själv känns det som att man har blivit ganska van. Det är ju Borlänge, liksom.
Det var hur som helst väldigt kul på Bolanche för en gångs skull, kul att dansa lite och kul att så många man kände var med ut. Träffade även en gammal jobbarkompis som jag inte sett på ett bra tag. Han såg en aning annorlunda ut sen sist jag såg honom. Enough said.














(Går)dagens namnsdag: Frida

Dagens förvirring: David Lynch's film Lost highway

1 Comments:

At 8:31 AM, Anonymous Anonymous said...

Jorå så att... Tull på krogen?

 

Post a Comment

<< Home