Tuesday, February 14, 2006

Alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag. Jag och Pontus brukar fira det lite då och då. Första året vi var tillsammans köpte jag en ros och choklad till honom (klyschigt, jag vet!) men han hade inte köpt något åt mig. Sen köpte han en present åt mig året därpå men då hade jag inte köpt något åt honom! Nåt år åt vi på en fin restaurang här i stan och nåt år var vi och käkade hamburgare på MAX. När vi käkade på MAX var faktiskt en av de bästa Alla hjärtans dag jag har haft. Det var också en tisdag, jag var trött efter att ha jobbat hela dagen och så tog vi bara bilen och åkte dit och käkade. Helt opretentiöst. Idag fick jag lite dåligt samvete, eftersom vi inte riktigt bestämt om vi skulle fira i år hade jag inte köpt något. Hade dessutom bestämt med en kompis att gå och träna ikväll, så jag kom hem från jobbet, gick ut med hunden och stack och tränade innan Pontus hunnit hem. På väg dit kom jag på att jag i alla fall kunde ha skrivit en lapp om vart jag var. När jag kom hem sen hade Pontus undrat var jag var och så hade han köpt en flaska champange åt mig! Blev jätteglad, men fick samtidigt dåligt samvete... Ska gottgöra honom på nåt sätt.

Men det där med att göra traditionella saker otraditionellt är faktiskt rätt lyckat ibland. Om en av de bästa Alla hjärtans dag var när vi åt hamburgare så var nog en av de bästa nyårsaftnar när jag, Pontus och två kompisar bojkottade hela nyårsfirandet och satt hemma hos oss och spelade tv-spel, käkade chips och drack öl. Ofta trissar större helger upp förväntningarna så att man istället får tråkigt.

Dagens fniss: Jag och A-C helt okoncentrerade och skrattiga på boxningen

Dagens nostalgitripp: VH1 visade smöriga låtar från 80-90-talet. Och en och annan tvåtusing. Förresten, en liten undersökning: Säger ni tjugohundratalet eller tvåtusentalet? Tjugohundratalet borde ju vara mer logiskt med tanke på att vi sa nittonhundratalet, men trots det ligger tvåtusentalet bättre i munnen.

Dagens låt: Listen to your heart med Roxette. Kommer ihåg känslan när jag var 11 år och för första gången dansade tryckare med en okänd kille på ett disco.

2 Comments:

At 5:10 AM, Blogger Jon E said...

Egentligen borde det på ett sätt vara mer logiskt att säga tvåtusentalet eftersom man aldrig använder tjugohundra i vanliga fall. Man kan ju säga att någonting kostar fjorton hundra spänn eller nitton hundra men man säger aldrig tjugofem hundra, tjugohundrasex kronor eller åttiosju hundra. Trots detta säger jag nog oftast tjugohundratalet. :)

 
At 10:40 AM, Blogger Johanna said...

Jag håller nog med Jon om logiken i att man säger tvåtussentalet istället för tjugohundra. Jag säger alltid tvåtusentalet, tycker det låter jättekonstigt att säga tjugohundra. Jag ville även passa på att säga att jag skaffat en blogg själv, adressen är: johanna77.blogspot.com

 

Post a Comment

<< Home