Tuesday, February 28, 2006

Influensor och mycket att göra

Just nu har jag lite för mycket på hjärnan. Den känns lite överhettad ibland. Det är rätt mycket på jobbet just nu och mycket att hålla reda på eftersom jag jobbar på två ställen där. Sen har jag grejat med mitt extra konsultuppdrag ett tag och dessutom pluggat på 50%. Håller just nu på med den andra hemtentan plus att jag har börjat kolla på uppsatsarbetet. Känner att det ska bli SKÖNT med semester om en månad! Behöver vara ledig och göra ingenting.

Såg att fågelinfluensan nu tydligen kommit till Sverige. Frågan är om man ska orka vara orolig eller om det är överdrivet upphausat i medierna. Svårt att veta eftersom det har varit så många "Vargen kommer" de senaste åren. Jag tänker då iallafall inte barrikadera mig i någon liten stuga ute i skogen med mat för ett år och vänta ut faran, som jag läste att någon insändare funderade på att göra. Tänk om alla fick för sig att göra det. Då skulle hela samhället kollapsa helt i onödan antagligen.

Undrar just om man klarar sig från den vanliga gamla hederliga influensan som dyker upp varje år? Några på jobbet har ramlat dit och så min bror. Har inte haft influensa på säkert 12 år så det kanske är dags nu? En på jobbet berättade att när han fick influensan förra gången satte det sig på balanssinnet så han blev så yr att han var tvungen att ta åksjuketabletter! Lite bisarrt.










Det fruktade H5N1

2 Comments:

At 12:50 AM, Blogger annakarin said...

oj oj ta det lugnt, både med ryggen och jobbet. bränn inte ut dig, lugnande kram från mig

 
At 3:19 AM, Blogger Pontus said...

Här är min blog: http://pontusb.blogspot.com/

 

Post a Comment

<< Home