Friday, March 10, 2006

Fula skor

Idag är det fredag och jag är trött som en liten gnu igen. Egentligen skulle jag bara vilja sova bort morgondagen men har bestämt mig för att göra ett besök i mammas stuga i Sandviken som nyligen blivit renoverad och träffa mamma, Simon, Jon, Linn, mormor och morfar. Och så lilla Tilla och stora stygga Theo (mammas schäfer). Bobby är lite rädd för stora stygga Theo, han får knappt andas för då blir Theo arg och skäller ut honom. Han får inte gå förbi Theo, titta på honom, leka med någon annan hund, och framförallt inte nosa på någon smula i köket som är Theos smula. Då smäller det.

Sen ska jag och några kompisar upp till Mora och hälsa på en kompis som nyss har flyttat till en ny lägenhet. Ska bli kul, men mycket bilåkande. På söndag ska jag bara vara hemma.

Dagens klantighet: Höll på att planera in en aktivitetsdag för sektionen på jobbet, och skickade mail till alla med fel datum minst fyra gånger! Alltså fyra felaktiga datum. Till slut visste folk varken ut eller in. Vad ska jag skylla på? Tillfällig sinnesförvirring? Trötthet? Ouppmärksamhet? Tja, ingen aning.

Dagens, eller snarare veckans samtalsämne: TAR VINTERN ALDRIG SLUT? Hur länge ska kylan hålla i sig? O.s.v. Tröstande är iaf att jag hörde en man på tv prata om att när det varit en nederbördsrik period följs det ofta åt av en torrare. Så man kan ju hoppas att sommaren blir varm, torr och solig! Som det var när man var liten. Den här vintern har verkligen känts som en 80-talsvinter så då kanske sommaren blir en 80-talssommar? På tal om det tycker jag att modet har börjat gå lite väl fort fram. Nyss var det ju 80-talsmode, men REDAN har det dykt upp 90-talsplagg igen! Vad är detta? De ska väl inte komma förrän runt 2012-2015? Tänker främst på västar av olika slag och sådana där rosettskor. Usch.





















Riktigt fula skor.

1 Comments:

At 6:46 AM, Blogger Johanna said...

Fy, vilken hemsk hund Theo verkar vara, stackars Bobby... Håller med, när ska vintern ta slut? Mars brukar väl vara en vårmånad (visst, det är snö fortfarande men det brukar bli lite varmare och har man tur börjar snön smälta bort lite...) Men men, den som väntar på något gott! :)

 

Post a Comment

<< Home