Monday, March 13, 2006

Meetings, bloody meetings

Idag är det måndag igen. En arbetskamrat skickade ett mycket roligt mail i fredags, det var en isbjörn som släpade sig till jobbet på måndagmorgonen, halvt sovande och sen en pingvin som glatt skuttade hem när det blev fredag. Som isbjörnen kände jag mig i morse. Var mycket trött efter helgen. Kom hem från Mora kl två på natten i lördags, vilket så klart innebar att jag inte vaknade förrän tolv igår. Sen kunde jag ju inte somna förrän c:a tolv på kvällen så därav morgonens trötthet.

Har mest suttit i möten hela dagen och när jag inte haft inplanerade möten har vi haft "spontanmöten" inne på folks rum eller i korridoren av diverse olika anledningar. Passande nog hade vi även ett avdelningsmöte som bestod i att titta på en kortfilm med John Cleese som hette just "Meetings, bloody meetings". Syftet var att lära sig konsten att hålla effektiva möten som ledde till någonting. Den hade sina poänger.

Ikväll är det Outsiders vilket jag har tänkt att jag ska se. Tittar inte så mkt på tv längre men det programmet tycker jag är intressant. Förra veckan handlade det bl.a. om en man som gick runt som Peter Pan dagarna i ända. Mycket skum person. Sen hade han en massa andra olika outfits också som man kan skratta åt. Eller vad sägs om denna "Alice i underlandet-dress"?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home