Wednesday, March 15, 2006

Instängd på Långholmen

Nu ska jag klaga lite på SJ. Igår skulle jag och två arbetskamrater åka till Stockholm och hålla i en liten presentation för en enhet. En av dem, Birgit, skulle hålla i större delen av presentationen och så skulle jag prata en liten stund. Vi hade bokat tåget så vi skulle ha en timme extra på oss i Stockholm eftersom det alltid brukar strula med tågen. Birgit åkte från Falun på morgonen och skulle byta tåg i Borlänge där jag och Eva klev på. Så klart blev det något strul med tåget från Falun så de fastnade i Ornäs. De sa att vårt tåg skulle vänta in det andra tåget. Det väntade i en minut, sen åkte vi! Birgit ringde och sa att de hört att de skulle få åka buss till Stockholm, vilket skulle ta tre timmar. Det var väl ok, då skulle hon ju hinna till halv tolv när vi skulle ha vår presentation. Vårt tåg åkte fem i åtta och halv nio ringde Birgit och sa att de fortfarande satt och väntade på bussen och att den förhoppningsvis skulle komma klockan nio. Vilket skulle innebära att Birgit skulle vara framme klockan 12 och sen ta sig ut till Långholmen där konferensen var, typ en kvart till. "Ja, då är vår presentation slut" sa Birgit.
Det slutade iaf med att jag tog hela presentationen och Birgit gick till jobbet istället för att sätta sig på bussen, när den nu kom. Men vadå, ska man behöva åka ner dagen innan för att vara säker på att komma fram i tid till ett möte? Och så mycket strul som det alltid är, kan de inte vara lite förberedda på att sätta in bussar lite snabbare? Eller kunde inte vårt tåg väntat i 20 minuter och kört in den tiden? Så, nu har jag klagat lite.

Efter presentationen hann iaf jag och Eva med en sväng på fängelsemuséet på Långholmen. Det var väldigt intressant men samtidigt hemskt. De hade även byggt om de gamla cellerna till hotellrum. Vi var rätt glada att vi slapp tillbringa natten där. Tror jag skulle känna av lite klaustrofobi om jag blev instängd i ett 12 kvadratmeter stort hotellrum och f.d. cell.

















En gammal cell på Långholmen

2 Comments:

At 5:18 AM, Blogger annakarin said...

Vad bra att det gick fint med presentationen ändå. Du är duktigt!

 
At 5:35 PM, Blogger Karin said...

Hej! Jag har bott på Långholmen! Det var (som jag kommer ihåg det) faktiskt riktigt mysigt! Fasiken vad du verkar vara ute och flänga runt nu, trivs du? Måste vara kul med ett jobb som innebär ombyte i alla fall! Tufft att ta hela presentationen oförberedd, bra jobbat! Jag kommer hem i Påsk, kanske man kan få komma och hälsa på? Har ju inte ens sett ert hus!

 

Post a Comment

<< Home