Sunday, March 19, 2006

Bobby och Cynthia

Den här helgen har vi haft ett till litet vilddjur i huset, nämligen Jack Russel-terriern Cynthia. Min mammas nya kille, hans barn och Simon sov över här lördag natt eftersom de skulle åka skidor i "Råmme" som alla utanför Borlänge säger! :) Jag och Pontus var inte så skidsugna så vi var hundvakt idag istället. Det var kul. Cynthia är en liten pigg och orädd bushund som snodde Bobbys leksaker så fort hon kom åt. Bobby är lite mesig så han vågade inte säga ifrån eller ta tillbaka dem och verkade inte så värst leksugen i början när Cynthia kom och ville busa. Men efter en stund när Bobby upptäckte att det inte var så farligt att kampa lite om leksakerna kom han igång och de hade lite dragkamp med hans gamla utslitna och illaluktande "tossa". Cynthia, som har lite starkare tänder än Bobby, vann de flesta dragkamperna och sprang glatt iväg med sitt byte. Bobby jagade efter och de for runt som galningar i huset. Mycket kul att titta på!

Vi kollade också på melodifestivalen igår, som typ 5 miljoner andra. Mamma jobbade natt igår på akuten och hon sa att det var lugnt så länge melodifestivalen höll på. Sen började benbrotten och annat ramla in. När folk sitter klistrade framför tv:n kan ju inte så många olyckor hända.
Jag har faktiskt ingen riktig åsikt om rätt eller fel låt vann, tycker de flesta låtar hade nånting bra. Känner mig mindre och mindre engagerad för varje år. När jag var liten var melodifestivalen det bästa jag visste. Det var lite mer magiskt då. Man kollade kläderna, tyckte alla låtar var superbra, satt vid vissa tillfällen på golvet bredvid tv:n med en kassettbandspelare i högsta hugg och spelade in låtarna så att man kunde lyssna på dem efteråt. På den tiden dröjde det ju bra länge innan de släppte låtarna på radion eller på band. Den bästa melodifestivalen tror jag var 1986 års (tror det var det året) med Anna Books ABC och Style som sjöng Dover calais. Det är en klassiker!














Bobby väntar på att "lilla tjejen" ska komma.













Cynthia och Bobby vilar ut i soffan efter en intensiv dag.


Dagens mums: Chili-lakrits från godisaffären

Dagens boktips: Vingklippt ängel av Berny Pålsson

1 Comments:

At 2:53 PM, Blogger Karin said...

Ja men snälla! Dover calais i all ära, Herreys och Gyllene skor är ändå bäst!!! Och du, jag har lyckas lägga in bilder! Jag lovar, det går inte att missa dem, he he!

 

Post a Comment

<< Home