Sunday, April 16, 2006

Påsken

En kul påskhelg har det varit. Den började i fredags med lunch i Sandviken hos mormor och morfar. Kul att träffa dem och de andra delarna av min familj som också var där. Mamma påstod att hon inte hade någon slipssmak, d.v.s. hon kunde inte säga om en slips var snygg eller inte. Därför hade morfar en liten slipsförevisning där vi skulle säga vilka slipsar vi tyckte var snygga:
















Överlag tyckte jag mamma ändå verkade ha väldigt bestämda åsikter om vilka slipsar som var snygga och vilka som inte var det. Så jag vet inte riktigt vad det var hon menade egentligen.

Från slipsar till mammas stuga där de för tillfället håller på att måla om och fixa. Jon och Linn hjälpte till men jag kände mig lat och arbetsobenägen så jag och lillbrorsan Simon kollade på säsong två av Lost. Mycket bra. Sen grillade vi korv och kollade på V for Vendetta. Apbra film.

På lördagen var det strålande sol så jag och Bobby satte oss ute och solade medan de andra jobbade. Funderade ett tag på om jag skulle ha dåligt samvete för att jag inte hjälpte till men kom fram till att jag inte skulle ha det. Vi käkade god påsklunch hos mormor och morfar igen innan jag, Linn och Jon åkte hem till oss för att förbereda festen. På någon timme svängde vi ihop en påskbuffé och jag är mycket tacksam över hjälpen med den! Vi blev typ 13 pers, så det var inte en så stor fest men det var kul!
















Idag är jag så trött så jag ser rött...som pappa brukar säga. På tal om det har vi kommit på att pappa och Pontus mamma har gått hela grundskolan tillsammans! Vilket gör att jag och Pontus nästan blir kusiner, typ... Världen är bra liten som man brukar säga!

2 Comments:

At 3:30 PM, Blogger Frida said...

tack för de uppmuntrande orden! det var synd att ni inte kunde komma, men det blir ju fler gånger! fortsatt glad påsk!

 
At 11:31 AM, Blogger Karin said...

Såg härligt ut! Ledsen att jag inte kunde komma...

 

Post a Comment

<< Home