Tuesday, May 23, 2006

Obekväma åsikter

Har varit i Estocholmo idag med jobbet. Mkt trevligt. Har trevliga och roliga arbetskamrater, så det är alltid roligt att vara ute med dem.















Biggan och Sofia på tunnelbanan


I helgen var jag och Pontus hem till Johanna och Martin och hälsade på. Vi käkade mat, kollade lite hockey-VM och schlagerfestival. Sen spöade jag och Johanna Pontus och Martin i Alias. Vi hade sen en lång diskussion om huruvida en lärare ska få ha vilka åsikter som helst. Det var nämligen ett inslag på nyheterna om en lärare som var med i Sverigedemokraterna. En del på skolan var upprörda över att han fick vara kvar som lärare, men han menade på att så länge hans åsikter inte påverkade undervisningen skulle han få ha vilka åsikter han ville. Jag och Johanna tyckte att det var fel att han fick vara kvar som lärare, medan killarna tyckte att man inte kan bestämma vad folk ska få ha för åsikter. Jag vet inte hur länge vi satt och diskuterade saken och efter ett tag kändes det lika menlöst som det kan göra i vissa diskussionsprogram där folk har olika åsikter men de kommer inte närmare varandra i åsikt och det leder inte fram till någonting. Då är det ju lika bra att lägga ner. Det är kul ett tag att diskutera men när man inte kommer fram till något och ingen "ger sig" blir det bara drygt efter ett tag. Å andra sidan är det kanske inte så spännande att diskutera något där alla har samma åsikt. Då blir det ju inte ens någon diskussion.

Jaja, hur som helst var det en kul kväll.















Johanna, Martin och jag

















Martin busar med Bobby











































Till sist ett citat hämtat från Tjuvlyssnat.se:

Tjej 20+ #1: Sist jag var här så kom det in ett gäng döva! Utan att vara taskig så skrattar dom ganska lustigt.
Tjej 20+ #2: Eeh okej?!
Tjej 20+ #1: Aa, men alltså det låter ju kul, kunde inte hålla mig utan började garva jag också..
Tjej 20+ #2: Ah men, det är så typiskt dig!
Tjej 20+ #1: Men vaddå, jag garvade ju tyst så dom inte skulle höra..

1 Comments:

At 2:15 PM, Blogger Frida said...

tack själv! det var mkt kul!

 

Post a Comment

<< Home