Sunday, June 18, 2006

Sommar...

Har haft en varm och skön helg, detta är hittills den bästa sommaren på hur länge som helst. Så här var det när man var liten; långa, kalla vintrar med mycket snö och långa varma somrar som kändes oändliga. Hörde att juni inte varit så här varmt på 30 år!

Gårdagen spenderade jag, Pontus och Bobby vid farmors sommarstuga i Norbo, vi picknickade på hennes gräsmatta, rodde på sjön och badade och satt och läste i solen. Mina kusinbarn sprang runt med Bobby i kopplet så han blev helt slut. I morse var han helt apatisk så jag trodde nästan han var sjuk. Men framåt lunch hade han piggnat till igen. Min farmor är lite rolig. Igår hade hon hittat en grön skål på vägen och tagit hem den och använde den till att ha sin stickning i. Hon var mycket stolt över sitt fynd. Annars brukar hon rota runt i containrar efter användbara prylar. En gång visade hon stolt upp en collegetröja hon hittat och undrade om det var någon av grabbarna i familjen som ville ha den. "Nästan som ny!" sa hon glatt och visade upp en tröja med texten "Fast and loud, skin and proud". Någon påpekade lite försynt att den kunde väcka viss anstöt p.g.a. texten. Inga problem, tyckte farmor, den kunde man dölja genom att brodera dit en blomma!

Dagens utflykt gick till Ornässtugan där jag, A-C och Annica hade picknick och sedan till Rommehed för att kolla på 91:an med teater Gazbazz. Det var kul, kanske lite tråkiga skämt ibland (som det kan vara i såna farser) men roligt att se iaf.















Brudarna i gröngräset
















Jag i hettan på läktaren
















A-C, jag och Annica beundrar majstången...eller nåt

3 Comments:

At 1:05 AM, Blogger annakarin said...

Jag har inte heller badat än men hoppas kunna göra det på fredag, men det ska ju tydligen bli regn. *`½!

 
At 6:21 PM, Blogger Jon E said...

Apropå tröjan så var ju "fast and loud, skin and proud" bara undertexten. De stora bokstäverna tvärs över bröstet lydde "SKINHEAD".

 
At 9:14 AM, Blogger Frida said...

jon e: haha! det hade jag missat! ännu roligare!

 

Post a Comment

<< Home