Sunday, July 02, 2006

Boten Anna

Ok, nån mer än jag som inte lyssnade så noga på texten och trodde att de sjöng om "Båten Anna"?



Helgen tillbringade vi i Sandviken med Jon och Linn och "Boten Anna" var ett av helgens samtalsämnen. Annars badade vi, käkade en massa onyttigheter, spelade Tecknet och Alfapet (tråkigare än vad jag kommer ihåg), grävde upp stubbar, kollade på en gammal "hemfilm" hos mormor och morfar från 1991 då Jon var 8 år, hade glasögon och pipig röst och jag var 14 och hade 90-talskläder och var tonårssur hela tiden! Riktigt kul!














Jag i köket

Linn

Morfar förevisar någonting

Bobby har fått ett chips


Fick ett tips inför Peace and love; Ed Harcourt. Har precis laddat ner skivan och den var riktigt bra! Han ska jag se på fredag.

6 Comments:

At 11:23 PM, Blogger Jon E said...

hoho! nu har jag till slut uppdaterat min blogg!

 
At 12:39 AM, Blogger annakarin said...

vad mkt roligt ni hittar på! fast på bilden när din morfar visar nånting ser både du och brorsan lagom intresserade ut. Brukar er morfar snacka mkt eller?;)

Vems är bebisen du fotade på midsommar?

 
At 8:31 AM, Blogger Frida said...

a-k: Bebisen är min kusin Johannas.

johanna: har du inte hört boten anna? årets sommarplåga på radion!

 
At 12:03 PM, Blogger Karin said...

Men Frida, om det inte är Båt vad är då en Bot? Jag hatar låten och stänger av så fort den kommer på. "Vilken jävla idiot skriver en techno/europop låt om en båt?" -Har varit min mening. Nu är den mer: "Vilken jävla idiot skriver en techno/europop låt om en bot? Och VAD är en bot?"

Hjälp...

 
At 2:41 AM, Blogger Frida said...

karin: en bot är tydligen en person som sitter och kollar så att inte folk skriver fula ord på nätet. texten blir lite mer begriplig om man vet om det, fast inte mycket bättre direkt...

 
At 5:08 AM, Blogger Pontus said...

Själva grejen med en bot är att det inte är en person utan... tja, en bot.

 

Post a Comment

<< Home